måndag 19 november 2007

Avtal med staten

Vårt uppdrag
Systembolagets vision är att skapa en "god dryckeskultur". Det betyder inte att vi ska diktera vad som är rätt och fel att dricka eller bara förespråka dyra viner. Snarare att vi ska försöka inspirera folk att intressera sig mer för vad de dricker, att fokusera mer på kvalitet än kvantitet. Att bidra med kunskap, både om dryckernas smakegenskaper och om dess påverkan på hälsan. Vi är övertygade om att ju mer man vet, desto bättre handskas man med alkoholhaltiga drycker.

Systembolagets uppdrag består av fem grundstenar:
* Vi är noga med vår ålderskontroll, säljer inte till den som är påverkad och motverkar langning.

* Vi har ett brett sortiment av hög kvalitet som är tillgängligt i hela landet.

* Vi är märkesneutrala. Ingen leverantör eller något varumärke varken favoriseras eller diskrimineras.

* Alla besök i Systembolagets butiker bygger på ett bra kundmöte med värderingar kopplade till god dryckeskultur.

* Vi är inte vinstmaximerade och driver inte merförsäljning.

Vision
Vi skapar god dryckeskultur, där alla kan njuta av våra drycker utan att skada sig själva eller andra.

Affärsidé
Vi ska sälja alkoholdrycker med ansvar och överträffa kundens förväntningar genom att ständigt utveckla sortiment, kunnande och service.

Inga kommentarer: